X

Exceptioneel design kan helpen om nieuwe klanten aan te trekken

Mensen houden van producten die bij hun persoonlijkheid passen. Producten, en in het bijzonder het design van de producten, moeten aansluiten bij de levensstijl van mensen en bij het beeld dat mensen willen uitstralen. Net zoals bij mobiele telefoons, koptelefoons en natuurlijk brillen. En met die laatste zien we dat dit mogelijk is voor medische hulpmiddelen, zoals hoortoestellen.

Al jaren worden hoortoestellen gezien als apparaten met een wat lomp en onaantrekkelijk ontwerp. En dat schrikt mensen af. En dat is zonde, want hierdoor is er een grote groep mensen die niet eens de stap neemt om een hoortoestel uit te testen. Dit betekent dat er een grote groep potentiƫle klanten is die overtuigd moet worden.

Het antwoord van de hoortoestelindustrie op deze uitdaging was om de hoortoestellen zo klein mogelijk te maken, totdat ze bijna onzichtbaar waren. Tegenwoordig zijn mensen echter zeer bewust bezig met hun eigen stijl en willen ze alleen een toestel dragen dat bij hun stijl past. En met een steeds groter wordende groep die openlijk spreekt over gehoorverlies, moet er ook een mooi en geavanceerd toestel komen dat aansluit bij de wensen van die groep.

Het is daarom tijd voor een nieuwe stap op het gebied van hoortoesteldesign. Uit het laatste EuroTrak onderzoek blijkt gelukkig dat het imago van hoortoestellen steeds beter wordt. Waar meer dan de helft van de respondenten zes jaar geleden nog aangaf zich te schamen voor een hoortoestel, blijkt dat nu nog minder dan een derde van de respondenten te zijn. Verbeterd design heeft hier een grote rol bij gespeeld. Maar alleen door een echt nieuw en baanbrekend ontwerp kunnen we het imago van het hoortoestel naar een nieuw niveau tillen.

Waarom is design belangrijk?

Mensen willen tegenwoordig geen saaie, overduidelijk medische, hulpmiddelen. Ze willen niet dat hun gehoorverlies een last wordt die ze dag in dag uit moeten dragen. En ze willen vooral geen apparaat dragen waarmee ze uitstralen dat ze gehoorproblemen hebben. Men wil juist een mooi en stijlvol design in combinatie met innovatieve technologische snufjes die ze helpt om zelfvertrouwen te hebben ondanks hun gehoorverlies. Net zoals andere medische hulpmiddelen, brillen bijvoorbeeld, willen consumenten iets te kiezen hebben. En dan het liefste iets dat het beste van beide combineert. Een technologisch innovatief product met een mooi en baanbrekend design.

We moeten nu dus een duidelijk statement maken met een baanbrekend design. Het team van Signia maakt dat statement nu luid en duidelijk. Dat blijkt wel uit recent onderzoek onder 500 consumenten met licht gehoorverlies die het nieuwe Signia toestel te zien kregen (binnenkort beschikbaar).

Het resultaat? Ze bestempelden het toestel als volstrekt nieuw en anders in vergelijking met alle andere hoortoestellen in de markt.

Met het baanbrekende nieuwe design verkennen we nieuwe markten en willen we dat u mee gaat op deze reis. Houd uw mailbox in de gaten voor meer informatie en zorg ervoor dat u als eerste op de hoogte bent van het nieuwste Signia hoortoestel! Het hoortoestel waarvan wij zeker weten dat het zorgt voor nieuwe en terugkerende klanten. Nu en in de toekomst.