
FAQ
Meest gestelde vragen
Meest gestelde vragen over apps
-
Zijn wijzigingen in de hoortoestel programma’s direct zichtbaar in de touchControl App?
Nee, om programma wijzigingen in de touchControl App zichtbaar te maken is het noodzakelijk de touchControl App opnieuw te paren met de hoortoestellen.
-
Kan ik de touchControl App gebruiken op meerdere telefoons?
Ja, let op dat het pairen slechts kan plaatsvinden met één telefoon tegelijk. Wanneer u van telefoon wisselt dient u de touchControl App opnieuw met de hoortoestellen te pairen.
-
Kan ik de touchControl App gebruiken samen met de easyTek App?
Ja, maar niet gelijktijdig. Gebruikers zonder een easyTek dienen de touchControl App te gebruiken. Gebruikers met een easyTek kunnen gebruik maken van de easyTek App. Bij uitschakeling of het verbreken van de verbinding van de easyTek, zal de easyTek App met een voorstel komen of men verder wil gaan met de touchControl App of dat men de easyTek opnieuw wil verbinden.
-
Is het mogelijk om de easyTek App te gebruiken op meerdere telefoons?
Ja, het is technisch mogelijk om de easyTek App te installeren op twee telefoons maar houdt er rekening mee dat meerdere Bluetooth signalen conflicten kunnen geven. Het is raadzaam een Bluetooth verbinding te maken met één telefoon tegelijk.
-
Werkt de Special Configurator van de easyTek app met een monaurale aanpassing?
Nee, de Special Configurator werkt alleen in combinatie met twee hoortoestellen die beide zijn voorzien van twee microfoons. Daarnaast dienen de hoortoestellen te beschikken over een wireless spoel.
-
Als ik zoek op de naam Signia Apps in de App Store, vind ik de "myControl, "Touch Control" en "myHearing" Apps. Welke van deze Apps kan ik gebruiken voor Pure 13 BT?
Om gebruik te maken van TeleCare met luisterlessen, educatieve lessen, tips&trics, veel gestelde vragen en contact met uw klant kunt u gebruik maken van de myHearing app. Wanneer uw klant een iPhone heeft, kunt u de myControl app installeren.
-
Moet er voor de streamline TV een speciaal programma in de hoortoestellen worden aangemaakt?
Als de myControl App voor TV-streaming wordt gebruikt, hoeft u niet een speciaal luisterprogramma in de hoortoestellen te programmeren. Het TV-streamen wordt gestart door te klikken op het TV-pictogram dat op de App verschijnt nadat de Pure 13 BT hoortoestellen zijn gekoppeld met de streamLine TV. Wanneer er geen gebruik wordt gemaakt van de myControl App, dient u een TV programma aan te maken in Connexx.
Meest gestelde vragen over laders
-
Hoe kan ik de eCharger resetten?
U kunt de eCharger resetten door de micro USB connector voor 10 seconden van de eCharger te verwijderen.
-
Kan ik de inlay in de eCharger verwisselen?
U kunt de inlay voor uw eCharger verwisselen. Het type inlay is hoortoestel specifiek. Alle eChargers vereisen een specifieke inlay afhankelijk van het type hoortoestel.
Meest gestelde vragen over afstandsbedieningen
-
Hoe koppel ik een easyPocket / SmartPocket aan de computer?
1. Selecteer in de aanpas software de juiste afstandsbediening.
2. Activeer de afstandsbediening door op het icoontje (Zie afbeelding) te drukken.
3. Sluit de afstandsbediening aan de computer met de USB kabel.
4. Controleer of de programma namen correct weergegeven staan. Als dit niet zo is, wijzig deze in het menu ‘luisterprogramma’s’.
5. Wijzig de configuratie van de ‘toets boven’ en ‘toets beneden’ druktoetsen.
6. Stel de gewenste taal in.
7. Noteer de contact data.
8. Update de afstandsbediening. -
Hoe kan ik de easyPocket resetten?
De easyPocket kan worden gereset door de batterijen 10 seconden te verwijderen en terug te plaatsen.
-
Is de easyPocket geschikt voor streamen?
De easyPocket is niet geschikt voor het streamen van audio en dient alleen als afstandsbediening
-
Is de miniPocket compatibel met andere merken hoortoestellen die door Sivantos worden geproduceerd?
Nee, de miniPocket is alleen compatibel met Signia hoortoestellen. Andere merken die door Sivantos op de markt worden gebracht kunnen gebruik maken van de Connexx Smart Key.
-
Wanneer dient de signaalsterkte “broadcasting” bij de miniPocket aangepast te worden?
De miniPocket gebruikt hetzelfde hoogfrequente akoestische signaal als de touchControl App. Het signaal moet sterk genoeg zijn om te worden ontvangen door de hoortoestellen in verschillende luistersituaties. Standaard staat de miniPocket ingeregeld op de hoogste instelling (HOOG) om betrouwbaarheid te verzekeren. Wanneer de omgeving hinder ondervindt van het hoogfrequent signaal, dan kan het akoestische zendniveau verlaagd worden.
-
Hoe pas ik de signaalsterkte van de miniPocket aan?
1. Vergrendel de afstandsbediening (rode kleur zichtbaar).
2. Houd de “P” knop op de afstandsbediening ingedrukt terwijl de toets vergrendeling schakelaar in de “unlock” positie wordt geschoven. (groen)
3. Laat de “P” knop los. De afstandsbediening staat nu in de juiste modus om de signaalsterkte te wijzigen. De sterkte van het signaal kan nu worden gewijzigd.
4. Als u wilt overschakelen naar de laagste signaalsterkte, drukt u op “-“ toets totdat de LED langzaam knippert. Als u wilt overschakelen naar het sterkste signaal, drukt u op “+” toets totdat de LED snel knippert.
5. Vergrendel de afstandsbediening (rode kleur zichtbaar) om de setup modus af te sluiten of wacht 30 seconden.
6. Zorg ervoor dat de toetsvergrending op groen staat voor verder gebruik van de afstandsbediening (groene kleur zichtbaar). -
Hoelang gaat de accu van de easyTek mee bij dagelijks gebruik?
De dagelijkse gebruiksduur van een volledig geladen easyTek accu zal per gebruiker variëren afhankelijk van zijn activiteiten. Tijdens het continue streamen van Bluetooth Audio zal de accu ongeveer 6 uur mee gaan. Het is gebleken dat de overgrote meerderheid van de gebruikers niet continu streamen. In de meeste gevallen kan de easyTek de hele dag worden gebruikt zonder tussentijds te worden opgeladen. Voor gebruikers die langer dan 6 uur willen streamen is het mogelijk om de easyTek, tijdens het streamen, aan te sluiten op de meegeleverde laadkabel.
-
Hoelang gaat de accu van de easyTek mee bij continu streamen?
Voor de Insio In-Het-Oor toestellen geldt een afwijkende gebruiksduur dan bij de Achter-Het-Oor- en RIC toestellen.
Meest gestelde vragen over streamers
-
Kan een miniTek transmitter worden gebruikt met een easyTek?
Ja, een miniTek transmitter kan worden gebruikt met een easyTek. Voor het paren van de transmitter, druk de easyTek knoppen “+” en “-“ en “multifunctioneel” gelijktijdig in. De groene en blauwe LED gaan om en om knipperen. Schakel de transmitter in zodat de blauwe LED gaat knipperen. Wanneer de blauwe LED van de easyTek en de transmitter continue branden is de koppeling geslaagd. Voor het activeren van de transmitter dient de multifunctionele knop van de easyTek 2x kort na elkaar te worden ingedrukt.
-
Werkt een easyTek in combinatie met een Pure CROS?
Ja, de easyTek werkt ook wanneer een Pure CROS is aangepast. Wanneer de easyTek voor het streamen wordt gebruikt, is de Pure CROS tijdelijk buiten werking. Wanneer het streamen van de easyTek is afgesloten, zal de verbinding tussen de Pure CROS en het hoortoestel automatisch worden hersteld.
-
Hoe kan ik de TV transmitter koppelen met de easyTek?
Als eerste moet de easyTek gekoppeld zijn met de hoortoestellen. Houd de hoortoestellen en de easyTek ingeschakeld. De TV transmitter dient uitgeschakeld te zijn voordat de koppelmodus wordt ingeschakeld. Nadat de koppelmodus is geactiveerd (“multifunctionele“, “+” en “-“ toets gelijktijdig indrukken voor 5 seconden) zullen de blauwe en groene LED van de easyTek om en om gaan knipperen. Dan dient u de TV transmitter in te schakelen (blauwe LED gaat knipperen). Wacht totdat de LED’s van de easyTek en de TV transmitter continu blauw branden (15 tot 50 seconden) en de koppeling is een feit. Door de Multifunctionele knop 2x achter elkaar in te drukken wordt de TV transmitter opnieuw geactiveerd.
-
Werkt de TV transmitter wanneer alleen spanning wordt onttrokken van de TV USB-poort?
Ja, de meeste USB-poorten beschikken over een voeding van 5V welke vanuit de TV worden gevoed. Omdat er altijd uitzonderingen zijn, raden wij aan de verschillende USB-poorten te testen of de TV transmitter hierop werkt. Wanneer geen van de TV USB-poorten voorzien is van een voeding, kan gebruik worden gemaakt van de meegeleverde voedingsadapter.
In zeldzame gevallen kan het voorkomen dan de totale USB-poorten belasting te hoog is voor het voeden van de TV transmitter. Gebruik dan de meegeleverde voedingsadapter. -
Kan de TV transmitter streamen naar meerdere easyTeks?
Nee, de TV transmitter kan alleen gebruikt worden met 1 easyTek.
-
Is het mogelijk te schakelen tussen TOSLINK en de 3,5 mm audio-ingang?
Het is niet mogelijk om te schakelen tussen de twee ingangen. Als beide kabels zijn aangesloten en het apparaat dat is aangesloten met de TOSLINK (oranje LED aan) zal de TOSLINK altijd voorrang krijgen. De enige manier om over te schakelen naar het apparaat dat is aangesloten op de 3.5mm kabel is het uitschakelen van het apparaat gekoppeld met de TOSLINK (oranje LED uit).
-
Kan ik meerdere hoortoestellen gelijktijdig koppelen met de StreamLine TV?
Ja, U kunt een onbeperkt aantal Pure 13 BT hoortoestellen koppelen met uw StreamLine TV.
-
Is er een speciaal programma nodig in de hoortoestellen voor de StreamLine TV?
Als u de myControl App gebruikt, kunt u via het TV-pictogram de Streamline TV activeren. Wanneer u niet de beschikking heeft over de myControl App, kunt U een TV programma in de Pure 13 BT hoortoestellen programmeren.