Internationale reparatieservice
Wereldwijde service voor Signia’s AHO en RIC hoortoestellen (maatwerk hoortoestellen uitgesloten)
Wereldwijde reparatieservice is onze nieuwe service voor Signia’s AHO en RIC hoortoestellen (maatwerk uitgesloten)
Klanten van Signia kunnen in 26 landen over de hele wereld terecht voor reparatie van hun producten.
De reparatieservice is bovendien gratis binnen de garantieperiode. Na de garantieperiode gelden de normale reparatiekosten. U kunt als dienstverlener indien nodig kosten in rekening brengen voor aanpassen, handling en andere lokale diensten om een internationaal reparatieverzoek in behandeling te nemen.
Met de nieuwe internationale reparatieservice van Signia heeft u een wereldwijd netwerk van audiciens die voor uw klanten zorgen waar ze ook zijn.

Voorwaarden
- De internationale reparatieservice valt onder dezelfde garantievoorwaarden als die van Signia.
- De internationale reparatieservice geldt voor Achter-Het-Oor en Receiver-in-the-Canal toestellen (maatwerk toestellen zijn uitgesloten), externe receivers en accessoires;
- Signia biedt de internationale reparatieservice gratis aan als de klant binnen de garantietermijn een verzoek doet.
- Als de klant na de garantietermijn een verzoek doet, worden er kosten voor de internationale reparatieservice in rekening gebracht;
Internationale reparatieservice stap-voor-stap

Een hoortoesteldrager neemt contact met u op over een toestel dat niet goed werkt. U bepaalt of dit een geval voor internationale reparatieservice is.

Neem contact op met uw lokale Sivantos Customer Service afdeling voor goedkeuring, voordat u het product ter reparatie opstuurt of bedragen van de klant int.
Sivantos moet als leverancier eerst bepalen of de garantie geldt en of er (eventuele) beperkingen ter plaatse gelden om de service te verlenen.

Breng de klant op de hoogte van de beslissing van de fabrikant:
- Reparatieverzoek goedgekeurd – kosteloos, of:
- Reparatieverzoek goedgekeurd – tegen vergoeding van kosten, of:
- Product valt niet onder de internationale reparatieservice.
Indien het verzoek is goedgekeurd, stuurt u het toestel op naar Sivantos.
Het is aan u of u de klant kosten in rekening brengt voor handling.

Het gerepareerde toestel wordt naar u toe gestuurd en u kunt het overhandigen aan de eindgebruiker.
Beschikbaar in de volgende landen
Europa: Duitsland, Frankrijk, Nederland, Denemarken, Zweden, Italië, Spanje, Tsjechië, Noorwegen, Polen, Zwitserland, Verenigd Koninkrijk, Rusland, Oostenrijk.
Azië: China, Japan, Singapore, India, Turkije, Zuid-Korea
Noord-Amerika: Verenigde Staten, Canada
Zuid-Amerika: Brazilië
Oceanië: Australië, Nieuw-Zeeland
Afrika: Zuid-Afrika
Internationale reparatieservice FAQs
-
Wat is Signia's internationale reparatieservice?
De internationale reparatieservice is een nieuwe service voor standaard Signia hoortoestellen. Uw klanten krijgen reparatieservice voor hun Signia hoortoestel in 26 landen over de hele wereld. Verder is de internationale reparatieservice gratis binnen de garantieperiode. Na de garantieperiode gelden de normale reparatiekosten. U kunt als audicien, indien nodig, kosten in rekening brengen voor passen, handling en andere lokale diensten, nodig om het verzoek in behandeling te nemen. Met de nieuwe internationale reparatieservice van Signia heeft u een wereldwijd netwerk van audiciens die voor uw klanten zorgen waar ze ook zijn.
-
In welke landen krijgt mijn klant deze service?
- Oceanië: Australië, Nieuw-Zeeland
- Azië: China, Japan, Singapore, India, Turkije, Zuid-Korea
- Europa: Duitsland, Frankrijk, Nederland, Denemarken, Zweden, Italië, Spanje, Tsjechië, Noorwegen, Polen, Zwitserland, Verenigd Koninkrijk, Rusland, Oostenrijk.
- Noord-Amerika: Verenigde Staten, Canada
- Zuid-Amerika: Brazilië
- Afrika: Zuid-Afrika
-
Is de internationale reparatieservice gratis?
Signia biedt zijn internationale reparatieservice gratis aan als het product nog binnen de originele garantieperiode valt. Daarbuiten kan de service nog steeds internationaal worden aangeboden, maar dan gelden de reparatietarieven van Signia.
U kunt als audicien, indien nodig, bij de internationale klant uw eigen kosten in rekening brengen voor passen, handling en andere lokale diensten.
-
Wat moet ik doen als een internationale klant om een reparatie vraagt?
Als u een internationaal reparatieverzoek krijgt, neem dan contact op met het lokale klantenserviceteam van Signia voor goedkeuring, voordat u het product opstuurt.
-
Hoe lang duurt het voordat een internationaal reparatieverzoek is goedgekeurd?
Goedkeuring van een internationaal reparatieverzoek duurt 1-2 werkdagen.